Monday, 26 December 2011

35 tahun sudaa..

alhamdullillah...
aku masih d beri peluang utk bernafas d alam maya ni...
hmmmm...apa yg telah aku lakukan dlm sepanjang hayat aku ni???!!!
berjayakah aku?? gagalkah aku??
berjayakah aku nemjadi insan yg "berjaya"?
berjayakah aku menjadi anak yg baik d mata kedua2 ibu bapaku sebagaimana yg mereka harapkan sebaik aku dianugerahkan oleh Allah S.W.T kepada mereka???
yg penting, berjayakah aku menjadi hambaNya yg sentiasa siap sedia utk bertemu denganNya??
itulah yg bermain d fikiranku utk kali ini...
utk kali ini aku x berharap apa2 seperti biasa2nya pun begitu...
cuma byk berfikir...
semoga aku dibukakan pintu hati untuk melakukan lebih byk amalan yg dpt menjadikan aku sebagai hambaNya yg berada dikalangan yg beriman

Saturday, 12 November 2011

difference between love n marriage

Love is holding hands in the street.
Marriage is holding arguments in the street.

Love is dinner for 2 in your favorite restaurant.
Marriage is a take home packet.

Love is cuddling on a sofa.
Marriage is one of them sleeping on a sofa.

Love is talking about having children.
Marriage is talking about getting away from children.

Love is going to bed early.
Marriage is going to sleep early.

Love is a romantic drive.
Marriage is arrive on tops curvy tarmac .

Love is losing your appetite.
Marriage is losing your figure.

Love is sweet nothing in the ear.
Marriage is sweet nothing in the bank.

Tv has no place in love.
Marriage is a fight for remote control.

Love is 1 drink and 2 straws.
Marriage is "Don't you think you've had enough!".

Conclusion: "Love is blind, Marriage is an eye opener!" 

Friday, 11 November 2011

masakan segera...(mee segera)

edisi menyemakkan blog ngan gambar masakan yg ntah hape2 la...

dua mlm lepas semasa berfacebook tu, tetiba je perut mengisyaratkan bahawasanya perutku lapar
terus terbygkan mee segera, tp yg sempoi skit la, bkn main rebus je erk..
terusku log out dan nyah ke dapur..
kelentung kelentang...nah terhasillah mee segera yg menaikkan selera aku utk terus melantak
tanpa ingat laki dan anak2ku..
kejamnya...


nak resepinya...

rebus air (ari tu aku amik air rebusan daging)
letakkan hirisan bwg kecik(sebiji), cili api(2@3biji),buah tomato (sebelah je)
taruk udang sesuka hati korang byk mana..
bila air dah mendidih dan agak2 udang tu dah masak,
letakkan mee segera tu dan perasanya sekali( aku letak perisa ayam),
aku perasakan skit ngan kicap sotong, skit je tau..nnt masin
bila meenya dah lembang, pecahkan telur,
biarkan sekejap (agak2 seminit),
lepas tu tutup la api..
tunggu apa lagi,
melahap la..

Thursday, 10 November 2011

Memori duka..

buka2 je..huih..
dah byk lelabah bersarang nih..hehehe..
Selamat Hari Raya Haji...
dah hampir seminggu pun..
raya haji kali ni memang meninggalkan memori yg terkesan di sanubariku..
kami kehilangan nenda atau lebih mesra kami memanggilnya wan..
dia menghembuskan nafas terakhirnya di pagi raya haji tatkala kami sibuk untuk mengorbankan lembu..
tp alhamdulillah..kami anak cucu cicitnya berada disampingnya
dia meninggalkan kami untuk selama-lamanya...
tak ada galang gantinya..
semoga rohnya ditempatkan dikalangan kekasih2 Allah S.W.T..
Al-Fatihah

Sunday, 14 August 2011

xtvt paling sibuk

tup2 dah 2 minggu kita posa kan...???
bulan posa, aku sibuk teramat sangat...
sibuk ngan xtvt membuat kuih...
bukan kuih raya..tp kuih2 utk berbuka...(jualan- *tender EQ Hotel)
sebulan ni aku bergelumang dengan tepung..
balik rumah comot jer..
sik bek laki x marah
macam2 weh...smpi aku sendiri pun dah tak lalu nak mkn...
kelmarin paling teruk kena uli..>1000 biji kuih for SIME DARBY.
tp x pa..hujung bulan tgk duit..aku suka..
nnt aku tangkap gambo. aku buh dlm blog aku..

Sunday, 17 July 2011

cheh!

hari ni rasa cam boring sesangat...
dah x tau nak jelajah kat mana dah ni...
korek2 kerja kat rumah..
semuanya dah beres...
rumah blog ni jugak le yg tak terjenguk
rasanya..cam nak bikin sesuatu yg baru je..
apa hah?
nanti la nak pikir2kan..
tolong pikirkan..boleh x?

Thursday, 16 June 2011

wuih..lamanya x menjenguk...
bz skit..
plak tu, x ada cite nak hapdet..
today..special skit...
besday anak yg kecik..
raikan cam hr biasa2 aja..
bw ke McD jew..
keje yg paling senang..
so..
Hepi Besday to my kechik - Lutfi
semoga kamu membesar menjadi yg terbaik antara yg terbaik..
insyaallah..amin..
aminkan erk!!
thank u..
love u all..
muah!!