Tuesday 29 March 2011

santapan di kala perut x begitu lapar...

dlm blog aku ni, korang mesti boring erk asyik2 tgk gambaq mknan yg aku msk
dah la ntah apa2 yg d msk, tu pun nak masukkan..org len pun lagi pandai..
sebenarnya bkn nak tunjuk pandai ye..cuma nak share..
ni kan blog seorg surirumah.
so, utk permulaan ni..mskan yg simple je aku letakkan, sebab skrg ni musim hujan kat tmpt aku ni..
byk stok dah x ada dlm peti ais aku, d tmbh plak aku kena demam plak..
tak pa..korang tunggu la kebangkitan aku..hehehe
utk kali ni aku buh gambar mskan yg aku msk petang kelmarin di kala hujan..
menu ni mmg sedap dmkn di kala hujan..
taraaaa!!!!...
ni la mee maggie cepat d msk sedap dmkn..

nak try:?
resepinya:
mee segera (aku pilih brand mamee slurpp xtra pedas)
bwg mrh, bwg putih yg d tumbuk
sedikit sos tomato n sos tiram (anggaran 1 sudu kecil je)
1 sudu besar cili kisar ( aku x buh sebab mee segera ni dah xtra pedas)
udang 2/3 ekor ( suka hati korang la nak buh berapa pun, sekilo ke..hehhehe)
sayur sawi/kobis..(time ni aku x buh pun..sebab x ada)

caranya
tumis bhn yg dtumbuk hingga wangi..
lepas tu masukkan perencah mee segera tu n sos tomato n sos tiram..
kacau biar sebati..ingat pelankan api time ni..takut tergaring..
lepas tu masukkan air secukupnya..
time ni korang masukkanlah udang n sayuran tu..
biar sampai udang dah msk..
br masukkan mee segera..
biar sampai mee kembang dan rasa la dulu..
klu kurang perasanya..korang tambahlah perasa apa yg perlu
garam@aji..
lepas tu..
mkn..
baik2..
panas..jgn gelojoh..
Selamat Mencuba

No comments:

Post a Comment